Hostingi.com.pl

Optymalizacja SEO cz. 1

Jeśli prowadzisz własną stronę internetową to na pewno nie raz spotkałeś się ze skrótem SEO. Jeśli nigdy nad nim nie pracowałeś a optymalizacja SEO jest Ci obca – to zapewne popełniłeś przynajmniej część błędów wymienionych w poniższym artykule. Z naszą pomocą możesz je łatwo naprawić. W pierwszej części artykułu skupimy się na treściach oraz grafikach.

Niniejszy artykuł odpowie Ci na pytanie:

  • co to jest duplikowanie treści
  • jak zoptymalizować grafiki na stronę

Co to jest SEO?_

Zacznijmy od podstaw. SEO to skrót od Search Engine Optimization. Można powiedzieć, że jest to szereg czynności prowadzących do poprawy pozycji Twojej strony oraz podstron w wyszukiwarkach. Wynika z niego oczywiście większa ilość ruchu, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Często w swojej karierze spotykałem klientów twierdzących, że SEO jest im niepotrzebne, bo przecież mają wykupioną reklamę w Google Ads. Nic bardziej mylnego. Reklama w Google ma to do siebie, że z czasem potrafi podrożeć. W bardzo popularnych branżach nawet do tego stopnia, że mniejsze biznesy stają się nie rentowne. Reklama w Adsie ma charakter doraźny. Dopóki płacimy, nasze reklamy się wyświetlają. Zupełnie inaczej jest z SEO (zwanym potocznie pozycjonowaniem). Nakłady finansowe poniesione na optymalizację strony i treści zaprocentują dopiero po jakimś czasie – często jest to nawet pół roku. Natomiast zostaną one z nami na dłużej.

Optymalizacja tytułu podstrony_

Tytuł jest bardzo ważnym elementem każdej podstrony Twojego serwisu. Google bierze go pod uwagę przy ustalaniu pozycji poszczególnych adresów wyświetlających sie po wpisaniu danego słowa kluczowego. Koniecznie należy umieścić w nim Twoje słowa kluczowe. Jednak pamiętaj, że ma on brzmieć naturalnie. Tytuły typu: “TAXI WARSZAWA TANIO NAJTANIEJ” to już niestety przeszłość. Odpychają nie tylko użytkowników ale i coraz lepsze algorytmy Google. Optymalizacja SEO wyglądała w ten sposób około 2002 roku. Pamiętaj również o długości opisu, wytyczne co do tego się zmieniają ale możesz założyć, że tytuł powinien mieć ok. 550 pikseli.

Optymalizacja meta opisu_

Meta description to nic innego jak opis stron. Jest to tekst widoczny w wyszukiwarce internetowej pod tytułem strony. Zasady są tu takie same jak przy ustalaniu tytułu podstrony. Zwracamy uwagę na hasła kluczowe (mogą być ich odmiany lub synonimy) ale również na czytelność i gramatykę. Zwróć również uwagę, żeby meta opis nie był zbyt długi. Jeśli używasz WordPressa pomoże Ci w tym aplikacja typu Yoast SEO.

Dobór słów kluczowych_

Najczęstszym błędem jest brak przeprowadzenia analizy słów kluczowych. Jeśli chcemy docierać do użytkowników aplikacji Uber szukających oszczędności powinniśmy wiedzieć w jaki sposób formułują oni swoje zapytania w wyszukiwarce. Kod rabatowy Uber? A może zniżka na przejazd Uber albo Uber kod promocyjny? Z tym zagadnieniem pomoże nam darmowe narzędzie od Google o nazwie “Planer słów kluczowych”. Na poniższym screenie możemy zobaczyć liczby wyszukiwań dla poszczególnych haseł. Wystarczy wybrać najczęściej wpisywane i zacząć optymalizację zgodnie z dwoma powyższymi paragrafami 😉

Zbyt mało treści – największy błąd w SEO_

Nie każdy urodził się copywriterem, to oczywiste. Jeśli nie masz lekkiej ręki do pisania treści, może warto rozważyć zatrudnienia profesjonalnego copywritera? Ilość tekstu na stronie jest bardzo ważnym czynnikiem rankingowym według Google i bezpośrednio przekłada się na stopień optymalizacji SEO. Strona świecąca pustkami, nawet najlepiej zoptymalizowana nigdy nie znajdzie się w TOP 3 pierwszej strony Google. Kolejna ważna uwaga to jakość tekstu. Błędy gramatyczne i ortograficzne coraz częściej zostają wyłapane przez algorytmy wyszukiwarek. Jeśli zdarzało Ci się przynieść do domu jedynkę z przedmiotów humanistycznych to jeszcze nic straconego. Istnieją narzędzia takie jak asystent contentu firmy Semstorm. Poprawią one Twój tekst i zasugerują jakie zmiany wprowadzić, żeby spodobać się algorytmom wyszukiwarek. Na poniższym screenie przedstawiłem działanie aplikacji na przykładzie tego tekstu.

Co to jest duplikacja treści?_

Bardzo często spotykanym przeze mnie błędem jest duplikacja treści. Pomijam już sytuację, kiedy ktoś kopiuje tekst lub jego fragment od konkurencji. Jest to niedopuszczalne nie tylko ze względów moralnych, ale również ze względu optymalizacji strony. Algorytmy wyszukiwarek bardzo szybko wyłapują takie praktyki. Co więcej skopiowanie treści opisu produktu na kilku stronach również zalicza się jako “duplicate content”. Należy do tego przykładać szczególną uwagę prowadząc sklep internetowy.
W kolejnej części poradnika skupimy się na aspektach technicznych, takich jak szybkość strony, optymalizacja nagłówków oraz błędy struktury strony WWW. Zapraszam do lektury.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn